Bugseringsservice, hvis du kører tør for strøm
Når du tegner en opladningsaftale hos Norlys, får du samtidig bugseringsservice fra Topdanmark uden ekstra beregning. Så er du sikret transport til nærmeste ladestander, hvis din elbil kører tør for strøm i Danmark. Har du en plug-in hybrid, kan du også vælge at få bragt brændstof ud, så du kan køre videre.
Bugseringsservice er også persontransport, når bilen er kørt tør for strøm, hvilket betyder, at bilens fører og eventuelle passagerer transporteres til samme ladefacilitet som bilen. Persontransport kan ske med fx vejhjælpsbilen, offentlige transportmidler eller taxa.
Sådan får du hjælp
Bugseringsservicen leveres af Topdanmark.
Har du brug for at benytte dig af servicen, skal du ringe på 4474 3880.
Topdanmark hjælper dig med at passe på det, der betyder mest. De har forsikringer til alt det vigtige i dit liv, og står klar med services, der gør din hverdag lettere.
Bestil din egen ladeløsning
Er du klar til at bestille en ladeboks og installation fra Norlys, så du hver dag kan starte med en fuldt opladet bil? Klik her og se, hvor nemt det er at komme i gang.
Bestil ladeløsningVilkår for bugseringsservice
Bugseringsservice er en service som Topdanmark yder gratis til dig, som har en opladningsaftale hos Norlys.
Hvilke biler er omfattet af bugseringsservice?
Bugseringsservice omfatter de el- og hybridbiler, som er registreret med en bruger i Motorregistreret, der bor på den adresse, hvor ladeboksen fra Norlys er sat op.
Hvad omfatter bugseringsservice?
Bugseringsservice er transport af din el-/plug-in-hybridbil til nærmeste ladefacilitet fra et nedbrudssted i Danmark, hvis din elbils højvoltsbatteri eller forbrændingsmotoren i din plug-in-hybridbil er kørt tør for strøm og/eller brændstof under kørsel. Er din bil en plug-in-hybrid, kan du også vælge udbringning af brændstof til nedbrudsstedet.
Bugseringsservice er også persontransport, når bilen er kørt tør for strøm, hvilket betyder, at bilens fører og eventuelle passagerer transporteres til samme ladefacilitet som bilen. Persontransport kan ske med fx vejhjælpsbilen, offentlige transportmidler eller taxa.
Bugseringsservice indeholder ikke udgifter til el, brændstof eller reservedele.
Brug af bugseringsservicen skal i hvert enkelt tilfælde altid aftales med Topdanmark på telefon 44 74 38 80.
Aftalens varighed og ændringer
Du kan benytte bugseringsservice fra den dato, din opladningsaftale hos Norlys er indgået. Stopper din opladningsaftale med Norlys, eller fortryder du at have indgået opladningsaftalen, stopper bugseringsservicen samme dag, som opladningsaftalen stopper hos Norlys.
Du har til enhver tid mulighed for at opsige bugseringsservice ved at kontakte Topdanmark Forsikring A/S på 70 13 13 37 eller kundeservice@topdanmark.dk. En opsigelse af bugseringsservice medfører ikke en samtidig opsigelse af din opladningsaftale med Norlys.
Vi varsler ophør af bugseringsservice eller væsentlige ændringer af vilkår, som er til ulempe for dig, med minimum 30 dages varsel til udgangen af en måned. Væsentlige ændringer meddeles dig ved individuel kommunikation, for eksempel ved anvendelse af elektronisk post (herunder e-mail, eBoks, Mit.dk og sms) eller som vedlæg til din regning.
Personoplysninger m.v.
Du får automatisk bugseringsservice fra Topdanmark når du tegner en opladningsaftale ved Norlys. Det betyder, at Norlys videregiver oplysninger til Topdanmark som dit navn, adresse, telefonnummer og email. Når du benytter bugseringsservice, behandler Topdanmark personoplysninger om dig. Det vil typisk være oplysninger om navn, adresse, telefonnummer samt bilens nummerplade. Du kan læse mere om, hvordan Topdanmark behandler personoplysninger og om dine rettigheder i deres persondatapolitik, som du finder på www.topdanmark.dk/persondatapolitik. Hvis du ikke har adgang til internettet, kan du få tilsendt en papirkopi af persondatapolitikken ved at ringe eller skrive til os.